Wednesday, November 7, 2007

banyaknya kerja

Minggu ni paling banyak kerja. Saya kena bereskan semua sebelum cuti sekolah. Exam baru lepas, jadi saya perlu semak 12 bundle kertas jawapan. phew, saya habiskan menanda semalam. Lenguh juga tangan dibuatnya. Juga terpaksa tambah 2 batang pen merah.
 5 batang pen merah kesemuanya! 

Tadi di sekolah saya tidak punya banyak kerja. Pagi ada karnival bola sepak. Perhatian murid lelaki sudah tentu teralih ke padang. Murid perempuan? Mereka senang bermain monoply, catur dan.. ada yang curi-curi bermain pondok-pondok! Rasa kelakar. Saya cuba perhatikan gelagat mereka. Teringat masa sekolah rendah. 
Saya juga pernah rasanya bermain 
pondok-pondok dalam kelas. Masa darjah 3. .Hm..betul!

Selesai main monopoly, saya lihat mereka terdiam. Masing-masing kekok utk mengira hasil yang mereka peroleh. Ada juga yang cuba utk meminjam kalkulator dari saya. Saya senyum. Bagus juga permainan ni. Yang tidak reti mengira pun  boleh jadi pandai. Ada yang mengira sampai ke papan hitam. Ada juga yang tercongak-congak. Geli hati melihat, saya tawarkan diri utk membantu. 
OOwh, dah lama rupanya saya tak main monopoly. Seronok juga ye!

Esok Deepavali. Lusa saya ambil cuti rehat. Bukan 'saja-saja'!. Ada urusan perlu dibereskan. Juga utk bersama-sama dia :)



No comments: